Dnešní dopolední zážitek 21.2.2024

22.02.2024

Dnešní dopolední zážitek.Vzala jsem koníky po dvou dnech odpočinku na procházku. Chodím s nimi na ruce (proč zrovna teď nejezdím, je na jiné vyprávění – příště:)). Jednoho vedu a druhy běhá volně kolem nás. V půlce je vyměním. Žiji v prostředí, kde si toto můžu dovolit a dovoluji si to poměrně často.

Začínám s Toníkem na vodítku (dlouhé lano), dojdeme na plácek, kde vždy zkoušíme a pracujeme. Začínám s vysíláním na kruh. Na jednu stranu, to s mírnými otázkami od Tondy : "myslíš to OPRAVDU vážně?!" jde, nakonec hezky a plynuje.

Požaduji od něj změnu směru. Cvik, který zná a provedl ho už tolikrát.

ALE.

Něco mu brání mému požadavku vyhovět:

mohu to být já, svými zrovna nejasnými pokyny nebo nečitelným postojem (i když se zrovna cítím v tu chvíli čitelně a odhodlaně)?

nebo už má pocit, že té práce bylo dost a už tam prostě nepůjde?nebo mě testuje, jestli jsem si sebou opravdu jistá?

nebo nechce zatěžovat zadní nohu, je slabá, špatně se mu chodí v kruhu na tuto stranu?Mohlo to být cokoli.

Podotýkám, že oceňuji jeho jakékoli snažení, naznačení - posunu předních nohou/nohy vpřed. A stačí mi opravdu krok.

Toník nerozumí, nechce…a začne se vzpínat (ano, opravdu silná koňská otázka)

Je opravdu citlivý na nátlak, a asi jsem opravdu něco přehnala!

KAŽDOPÁDNĚ!

V jiný čas, třeba před rokem, by mě to vyděsilo, jeho emoce by se přenesla na mě a já bych toho nechala buď ze strachu z něho, nebo se možná rozčílila a nutila ho čím dál větším tlakem v návalu silné emoce vzteku.

Dnes, jsem se začala "laskavě"usmívat,smát…. přišlo mi, že mě tak nějak poťouchle testuje, co já na to:) Je to obrovský tmavý hnědák Já zůstala v klidu. Necítila jsem strach, ani paniku…zhluboka dýchala a hledala způsob, jak svůj klid přenést na Toníka. Slovně jsem se ho snažila podpořit a vysvětlovala mu, že nemusí bojovat, že je to všechno v klidu a v pořádku, že je v bezpečí…Udržela jsem své tělo bez přítomnosti vibrací a silných emocí.S úsměvem a klidem, jsem své žádosti na posun předních nohou vpřed, opakovala….

Na jednu stranu to šlo velice jemně, na druhou vždy se zásekem a otázkami od Toníka…

Vydržela jsem jeho otázky a snažila se ho povzbudivě navést na správnou cestu a směr. POVEDLO SE!

Jakmile hladce změnil směr i na neoblíbenou stranu, skončila jsem. Toníka odměnila klidem, drbáním a slovní pochvalou. …v těle se mi rozlil příjemný a nabíjející pocit propojení.

Potvrzení, že z toho má nakonec také dobrý pocit, mi bylo to, že přišel k nám, když jsem dokončila práci s druhým koníkem a doslova si říkal o podrbání a byl opravdu miloučký (jinak si koně ve volnosti užívají opravdu volnost a mě k ničemu nepotřebují). Bylo to hřejivé.

A ano, mám Toníka už 11 let. Je to bývalý dostihový kůň, který má mnoho šrámů na duši. I my, máme mnoho šrámu na duši a díky vzájemnému porozumění a snaze spolu vyjít a spolupracovat, se můžeme posunout dál a být nad věcí a nakonec překonat tu silnou a někdy nezvladatelnou emoci bezmoci a strachu.

Proto už neberu, že jsem s Toníkem na začátku, i když tomu někdy cviky, které děláme, vybízejí. Už máme za sebou kus cesty, mnohdy bolavé, mnohdy bolestné, frustrující, občas se světelnými záblesky, které se poslední dobou objevují čím dál častěji. A i když koně nezapomínají. Vždy dokážou ocenit, když přijdeme na cestu, která vede od našeho srdce k nim, a my zase kousek pochopíme z jejich světa, zjemníme, zklidníme se a zapomene si sebou vzít naše EGO.

© 2023 Ing.Pavlína Knotková, Koně trochu jinak z.s., Světlice 28, Humpolec
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky